پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

سه شنبه، 28 فروردین 1403 (Tue, 16 Apr 2024) | 17:40:23
مــرکز مشــاوره فاخــر
اینده
ســوال:
سلام



اول جا داره از سایت خوبتون تشکر کنم و ارزوی شادی روز افزون را برای شما دارم
خواستم در مورد مدیریت بازاریابی در مقطع ارشد اطلاعاتی داشته باشم و اینکه ایا از اینده شغلی خوبی برخور دار است و اینکه شرایط استادی دانشگاه غیر از مدرک تحصیلی چیست؟


پاســـخ:
با سلام،
اکثر رشته های مدیریت مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی، مدیریت جهانگردی و...این گرایش را دارا هستند. لذا شما می توانید متناسب با علاقه خود آن را دنبال نمائید.در اینجا این گرایش را در مدیریت بازرگانی برای شما به عنوان مثال بیان می کنم.
معرفی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.
واحدهای درسی در دانشگاه:
•مدیریت منابع انسانی پیشرفته
•تئوریهای مدیریت پیشرفته
•تحلیل آماری
•مدیریت استراتژیک پیشرفته
•بازارشناسی و مسائل بازاریابی
•مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
•حسابداری مدیریت
•تحقیق در عملیات پیشرفته
•اقتصاد مدیریت
•سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
•تحقیقات بازاریاب
•بازاریابی صنعتی
•رفتار مصرف کننده
•سمینار در مسائل بازاریابی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. به این دانشجویان توصیه می شود، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
•علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی (بسیار مهم)
•قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
•توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
•کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL، تجربه عملی و ... )
•روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
•کسب تجربه عملی فروش (ترجیحا توصیه می شود)
شرایط استاد شدن در دانشگاه: در سایت وزارت علوم www.msrt.ir قسمت هیات جذب همه شرایط در آن ذکر شده است. یک سری شرایط عمومی گزینشی که همه جاهای دولتی هم لازم می شود را دارا است مثل عدم سوء پیشینه و . . . مدرک باید دکترا از دانشگاه های معتبر باشد، باید یک دانشگاه که استادی با مدرک مثل شما رو احتیاج داشته باشد را بیابید بعد در سایت ثبت نام میکنید رزومه خود را ارسال می کنید و در صورت نیاز زنگ میزنن برای مصاحبه علمی توی خود دانشگاه که اگه ایشالله قبول شوید،می شوید «استاد دانشگاه»


کــد پیگیری: 55187908 تعداد بازدید: 1605
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است