پنج شنبه، 2 شهریور 1396 (Thu, 24 Aug 2017) | 13:16:12  
مــرکز مشــاوره فاخــر
عدم پرداخت پاداش پایان خدمت
ســوال:
باسلام. اینجانب بمدت 6سال کارمند پیمانی اداره دولتی بودم.وبعنوان مدیر امور مالی (عامل ذیحساب )کار می کردم.از تاریخ 1/1/88 بدلیل عدم تمدید قرارداد پیمانی ام از آن اداره خارج شدم. با توجه به تبصره 3 ماده 12 آیین نامه استخدام پیمانی اداره مذبور مکلف بود تا بمدت شش ماه از آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه را بابت پاداش پایان خدمت اینجانب در تاریخ 1/1/88 پرداخت نماید. ولی متاسفانه حق اینجانب پرداخت نگردیدتا اینکه پس از گذشت 4.5 سال از آن تاریخ اینجانب از طریق مراجع قانونی توانستم محق بودن خودم را به اثبات برسانم. ولی بدلیل کینه ورزی های مسئولین اداره فقط نیمی از مبلغ متعلقه به اینجانب پرداخت گردید ( در خرداد امسال) و باقیمانده طلبم را با این بهانه که چون اینجانب از زمان خدمت خودم در پست ذیحسابی اداره مبلغی را بعنوان مانده تنخواه واریز نشده به حساب اداره کل استان بدهکار بودم از پاداشم برداشت نمودند. حال با این تفاسیر: 1- آیا اداره دولتی این اجازه قانونی را دارد که از پاداش پایان خدمت اینجانب که حدود 5 سال قبل تسویه حساب کرده و ازآنجا خارج شده ام مبلغی را سرخود کسر کند؟
2- آیا به مبلغ قطعی پرداختی به اینجانب(مبلغ 12090399ریال) که می بایست در مورخه 1/1/88 پرداخت می گردید ولی در خرداد 92 پرداخت شد خسارت تاخیر تادیه تعلق می گیرد؟
3- مبلغ خسارت تاخیر تادیه چقدر می شود؟
با سپاس از پاسخگوئی و زحمات مدیریت محترم سایت


پاســـخ:
با سلام
2- بنا به درخواست جنابعالی خسارت تأخیر از زمان تقدیم دادخواست محاسبه و پرداخت می گردد.
3- بستگی به تاریخ مطالبه خسارت تأخیر از سوی خواهان دارد که پس از صدور و قطعی شدن رأی از سوی اجرای احکام محاسبه می گردد.
موفق باشید.


کــد پیگیری: 16279662 تعداد بازدید: 1061

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است