پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

جمعه، 7 اردیبهشت 1403 (Fri, 26 Apr 2024) | 19:26:21
اخبـــار مـوسـســـه
منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت اعلام شد
تاریخ انتشار: 1394/06/16 | تعداد بازدید: 2300

                                        منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت اعلام شد



 به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، قوه قضاییه به استناد(آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات)، مصوب  92/2/26 رییس قوه قضاییه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا، از اشخاص واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می‌آورد.

مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی به شرح زیر است:

 1-داوطلبان دانشگاهی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی(ضریب 3)، حقوق تجارت (ضریب2)،آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی(ضریب 2)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری(ضریب 2)، حقوق جزای عمومی(ضریب 2)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه:از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب 2)، اصول فقه،اصول استنباط علامه حیدری(ره)(ضریب1)

2-داوطلبان حوزوی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق جزای عمومی(ضریب1)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه: بیع مکاسب(ضریب4)، فقه:شرح لمعه،از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب3)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب4)

نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی:

1-داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است که این انتخاب قطعی است و در مراحل بعدی به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

2-بر اساس قانون الحاق ماده(7) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره ای قضاوت مصوب 1379/12/10 بانوان می‌توانند محل اقامت دائمی همسر با پدر (در خصوص بانوان مجرد)خود را در اولویت انتخاب کنند.

3-به استناد ماده(5) آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب 1393/02/26 داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از 50درصد باشد، بر اساس اولویت های اعلامی و چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

4-داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند،به خدمت گرفته خواهند شد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است