پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

شنبه، 1 اردیبهشت 1403 (Sat, 20 Apr 2024) | 16:30:05
اخبـــار مـوسـســـه
شرایط ثبت نام و تکمیل ظرفیت ارشد 91
تاریخ انتشار: 1391/06/15 | تعداد بازدید: 3594

در پی اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 91، جزییات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون‌ از سوی سازمان سنجش اعلام شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد در 139 کد رشته‌ امتحانی‌ برگزار شد،‌ که‌ طی آن فهرست‌ اسامی‌ قبول‌ شدگان‌ نهایی‌ 127 کد رشته امتحانی از 139 کد رشته امتحانی 12 شهریور اعلام شد، و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی 12 کد رشته امتحانی باقیمانده از 139 کد رشته، شامل: کد رشته های امتحانی 1147(اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، 1149(مدیریت امور دفاعی (1) ارتش جمهوری اسلامی ایران)، 1150(مدیریت امور دفاعی (2) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، 1151( فرماندهی مدیریت انتظامی (3)، 1153(مدیریت اطلاعاتی) ، 1154(مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155(اطلاعات استراتژیک)، 1156(آماد)، 1157(مدیریت بحران)، 1158(پدافند غیرعامل)، 1159(پدافند غیرعامل ـ امنیت ملی) و کد 1160(علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات) به علت داشتن شرایط خاص و با توجه به اینکه ثبت‌نام و برگزاری آزمون برخی از کد رشته‌های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است، نتیجه نهایی با هماهنگی ارگانهای مربوط اعلام خواهد شد.

آغاز تکمیل ظرفیت از 24 مهر:

همچنین اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته محل‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت آزمون 24 مهر، از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

تاریخ ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان:

پذیرفته شدگان رشته‌های مختلف باید براساس برنامه زمانی سازمان سنجش منحصراً در یکی از روزهای شنبه 18، یکشنبه 19 و دوشنبه 20 شهریور ماه برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی می‌شود.

انتشار کارنامه در اوایل مهر ماه:

در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده، ملاک عمل قرار گرفته است. ضمناً با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده، و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است. برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

با اعلام سازمان سنجش، تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های کارشناسی ارشد در حیطه وظایف این سازمان نیست. لذا در این خصوص درخواستهای داوطلبان قابل بررسی نخواهد بود.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌:

به گزارش ایسنا، اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌، اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آن، شش‌ قطعه‌ عکس‌، مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را مشخص کند، حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت، برخی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

دارندگان مغایرت معدل تا مهر وضعیت خود را مشخص کنند:

شایان ذکر است که، معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد. بدیهی است از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند خودداری می‌شود.بنابراین داوطلبانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان مهر از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به سازمان سنجش خودداری نمایند.

در همین راستا اسامی برخی از رشته‌ محل‌های حذف شده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org درج شده است.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است