پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403 (Thu, 25 Apr 2024) | 22:23:57
اخبـــار مـوسـســـه
قانون الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامی
تاریخ انتشار: 1396/10/18 | تعداد بازدید: 1171

قانون الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامی

 )کتاب پنجم- تعزیرات و مجازات های بازدارنده (



ماده واحده- تبصره های زیر به عنوان تبصره های (1) و (2) به ماده (617) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب 75/3/2 الحاق می گردد:

تبصره 1- حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرکتب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

تبصره 2- تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره (1) در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و دوم آذر یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1396/9/29 به تأیید شورای نگهبان رسید.

                                                                                علی لاریجانی- رییس مجلس شورای اسلامی

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است