پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

چهار شنبه، 5 اردیبهشت 1403 (Wed, 24 Apr 2024) | 02:32:01
اخبـــار مـوسـســـه
آزمون وکالت ۹۶ سوم آذرماه برگزار می‌شود
تاریخ انتشار: 1396/06/07 | تعداد بازدید: 1306

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت امسال در سوم آذرماه خبرداد و گفت: ‌ثبت‌نام آزمون از ۲مهر تا ۱۳مهر ۹۶ انجام خواهد شد.



رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از برگزاری آزمون وکالت در سوم آذرماه خبرداد و گفت:‌ آگهی ثبت نام آزمون حدود ۲۲شهریور در سایت سنجش و اسکودا منتشر می شود و ثبت‌نام از ۲مهر تا ۱۳مهر ۹۶ انجام خواهد شد. آزمون را در مراکز ۲۵ استان برگزار می‌کنیم و استان ایلام که کانون مستقل شده آزمون مستقل خواهد شد.

وی درباره منبع آزمون وکالت گفت: سوالات آزمون مانند گذشته از متن قوانین و آرا وحدت رویه دیوان عالی کشور است و مسائل مناقشه‌ای و مورد اختلاف مورد طرح سوال قرار نخواهد گرفت.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری اظهار کرد: دوستانی که قصد شرکت در آزمون را دارند توجه کنند برای آن کانونی ثبت نام کنند که قصد دارند همان جا کار کنند. مراجعی هستند که آمار گیری هایی انجام می دهند و می گویند در فلان کانون احتمال قبولی بیشتر است. داوطلبان توجه کنند که مبنای این محاسبات معلوم نیست درست باشد. تا زمانی که ثبت نام داوطلبان آزمون وکالت تمام نشده است، هیچکس دسترسی به تعداد افراد ثبت‌نام کرده در کانون ها ندارد.

کشاورز تصریح کرد: سازمان سنجش نیز حق ندارد به هیچ کس اطلاعات ثبت نام آزمون وکالت را در اختیار افراد بگذارد و این مساله جز قرارداد ماست. اگر از سازمان سنجش سوال شود در فلان کانون چند نفر ثبت نام کرده اند این سازمان پاسخ نمی دهد .

کشاورز اضافه کرد: به فرض اینکه افراد از میزان ثبت نام کنندگان و احتمال قبولی در کانون های وکلا مطلع شوند اما باید به این نکته توجه کنند که مساله کارآموزی و اشتغال بسیار مهم است و جز زندگی دوستان خواهد بود. بودند کسانی که در کانونی ثبت‌نام کردند اما الان تقاضا انتقال دارند در حالیکه شرایط انتقال سخت است و حداقل سه سال طول می‌کشد.

رییس اسکودا کار کردن در کانونی غیراز کانون متبوع را تخلف عنوان کرد و گفت: توصیه ما به داوطلبان آزمون وکالت این است که کانونی را انتخاب کنند که در آنجا میخواهند  کار کنند.

او به برخی از تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری آزمون وکالت اشاره کرد و افزود: از نظر امنیتی هم طبیعتا تدابیر بسیاری پیش بینی شده که بیشتر از پارسال است و شاید این تدابیر باعث ناراحتی داوطلبان شود. قطعا داوطلبان اندکی سختی را میپذیرند تا در شرایط ایمن امتحان خود را بدهند.

کشاورز درباره کل ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ اظهار کرد: امسال مجموعا ۲۴۶۰ نفر در ۲۵ کانون پذیرفته می شوند. پارسال این تعداد ۱۷۰۰ نفر بود.

 رییس اتحادیه سراسری وکلا در مورد میزان سهمیه ایثارگران در آزمون وکالت گفت: این تعداد بعد از آزمون مشخص می شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است