پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

چهار شنبه، 5 اردیبهشت 1403 (Wed, 24 Apr 2024) | 12:29:01
اخبـــار مـوسـســـه
آغاز ثبت نام آزمون دکتری سراسری از 16 آذر
تاریخ انتشار: 1393/09/15 | تعداد بازدید: 1059

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز (phd) سال 1394 از روز یکشنبه (16 آذرماه) از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org‌ آغاز شده و تا روز یکشنبه (23 آذرماه) ادامه دارد



 حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: این آزمون برای پذیرش دانشجو در هفت گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می‌گردد و داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که از روز شنبه (15 آذرماه) روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد در صورت واجد شرایط بودن در مهلت تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنند. وی در مورد پرداخت هزینه این آزمون اظهار کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه برای این آزمون به صورت اینترنتی است ضرورت دارد داوطلبان با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش مبلغ 440 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کرده و هر داوطلب می‌تواند براساس میزان علاقمندی خود فقط یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد را انتخاب نماید. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این آزمون منحصرا در یک نوبت (یک جلسه) در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود و داوطلبان باید به سوالات کلیه دروس شامل دروس عمومی (زبان خارجی و استعداد تحصیلی) و همچنین مجموعه دروس تخصصی در یک جلسه (یک نیمروز) پاسخ دهند. توکلی تاکید کرد: پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری نیمه متمرکز که سال گذشته انصراف داده‌اند تا دو سال متوالی حق شرکت در آزمون دکتری را نخواهند داشت. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تغییرات آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم چارچوب‌های مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری را تعیین کرده و بارم بندی بخش‌های گوناگون را مشخص کرده است. این درحالی است که در سال گذشته که بارم بندی توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شد. وی در همین خصوص افزود: امسال دانشگاه‌ها حد نصاب پذیرش دانشجویان دکتری را به سازمان سنجش اعلام کرده و ما براساس ظرفیت اعلام شده اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنیم. مشاور عالی سازمان سنجش میزان تاثیر نمره آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری را 80 درصد و معدل کسب شده در آزمون دکتری را 20 درصد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در گزینش نهایی همانند سال گذشته نمره آزمون دکتری 30 درصد و نمره مصاحبه تخصصی که براساس سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی فرد انجام می‌شود 70 درصد می‌باشد.

توکلی در پایان در مورد زمان برگزاری این آزمون گفت: این آزمون روز جمعه 15 اسفند 93 در حوزه‌های امتحانی مشخص شده برگزار می‌شود.

 

 

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است