پورتال موسسه آموزش عالی آزاد فاخر

پنج شنبه، 9 فروردین 1403 (Thu, 28 Mar 2024) | 14:38:15
اخبـــار مـوسـســـه
آغاز ثبت‌نام کارشناسی پیوسته و ناپیوسته / اعلام نتایج ارشد و دکتری دانشگاه آزاد
تاریخ انتشار: 1393/05/20 | تعداد بازدید: 1452

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از صبح روز سه شنبه 21 مرداد آغاز خواهد شد و تا شنبه اول شهریور ادامه خواهد داشت.



دکترعلوی فاضل گفت: هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و با تهیه کارت اعتباری رشته محل‌های خود را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد. وی اظهارکرد: هر داوطلب مقطع کارشناسی پیوسته می‌تواند 10 رشته محل را از یک مجموعه آموزشی با توجه به دفترچه ثبت نام که بر روی سایت قرار دارد، انتخاب کند. همچنین هر داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌تواند یک رشته را در 10 محل انتخاب کند. وی ادامه داد: داوطلبانی که علاقمند به ثبت نام در چند مجموعه آموزشی هستند می‌توانند با خرید کارت اعتباری جداگانه به صورت آنلاین و الکترونیکی از سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به ثبت نام خود در آن مجموعه اقدام کنند که هزینه ثبت نام در دو مقطع کارشناسی 25 هزار تومان و در مقطع کاردانی 23 هزار تومان است. معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان با هر شغل و سنی می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، توضیح داد: برای پذیرفته شدگان بدون آزمون مطابق مقررات وظیفه عمومی درخواست معافیت تحصیلی صادر خواهد شد که به آنها این امکان را می‌دهد در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. علوی فاضل ادامه داد: هر داوطلبی با هر دیپلمی می‌تواند در هر مجموعه‌ای با توجه به علاقه خود انتخاب رشته کند، همچنین در صورتی که داوطلبی علاقمند به ثبت نام در هر مجموعه باشد نیزبرایش هیچ مسئولیتی وجود ندارد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در مورد ثبت نام رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته توضیح داد: ثبت نام رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از روز سه شنبه 21 مردادماه آغاز و تا روز شنبه یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. همچنین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org‌ و انتخاب یک رشته محل نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. علوی فاضل تاکید کرد:‌ داوطلبان مقطع کاردانی می‌توانند با یک پرینت از ثبت نام خود در سایت از روز شنبه هشتم شهریور ماه به واحد دانشگاهی انتخابی خود مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کنند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در مورد انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 93 نیز اظهار کرد: این فرایند از روز سه شنبه 21 مردادماه آغاز و تا روز شنبه یکم شهریور ادامه خواهد داشت. هر داوطلبی که در آزمون سراسری 93 شرکت کرده است می‌تواند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کند. علوی فاضل افزود: هر داوطلب باید با تهیه کارت اعتباری که به صورت الکترونیکی امکان تهیه آن وجود دارد برای انتخاب رشته اقدام کند. هر داوطلب مجاز است با تهیه کارت اعتباری در گروه آزمایشی فوق هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت به صورت جداگانه انتخاب رشته کند. وی در مورد تعداد رشته محل‌های انتخابی داوطلبان توضیح داد: هر داوطلب می‌تواند بر اساس نمره کل و علاقه در 20 رشته محل انتخاب رشته کند. داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود متقاضی گروه‌های زبان خارجه و هنر هستند می‌توانند برای هر یک از گروه‌های مذکور نیز انتخاب رشته نمایند. معاون دانشگاه آزاد اسلامی در مورد زمان اعلام نتیجه کلیه رشته‌های با آزمون و بدون آزمون نیز گفت: زمان اعلام نتایج در هفته‌های اول و دوم شهریور ماه خواهد بود که از طریق سایت روابط عمومی مرکز آزمون به نشانی pubr-azmoon.com اخبار تکمیلی آن اعلام خواهد شد. علوی فاضل در پایان تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سوال یا ابهامی به سایت www.azmoon.org به pubr-azmoon.com مراجعه کنند تا کارشناسان مرکز به سوال آنها پاسخ دهند. معاون دانشگاه آزاد اسلامی در مورد انتخاب رشته داوطلبانی که در رشته‌های بدون آزمون شرکت کرده‌اند، توضیح داد: همه داوطلبان با هر رشته در دبیرستان و هر مدرکی در مقاطع مختلف می‌توانند در مقاطع بالاتر شرکت کنند برای مثال داوطلبی با رشته دبیرستانی علوم انسانی می‌تواند در رشته عمران شرکت کند. علوی فاضل افزود: اما اگر داوطلبان در آزمون شرکت کردند فقط درمقطعی که تجانس دیپلم و رشته انتخابی وجود دارد می‌توانند انتخاب رشته انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه متقاضیان تحصیل در آموزش عالی چه داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده‌اند و چه افرادی که در کنکور شرکت نکرده‌اند می‌توانند در سیستم بدون آزمون شرکت کنند. رئیس مرکز آزمون در مورد ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: به طور کلی یک میلیون ظرفیت در همه رشته‌ها وجود دارد که 30 درصد آن خالی خواهد ماند یعنی 300 هزار ظرفیت در مقاطع کاردانی و کارشناسی پر نمی‌شود. علوی فاضل در ادامه با تاکید بر اینکه شرط معدل برای ثبت نام در آزمون وجود ندارد، توضیح داد: اگر تقاضا بیشتر از ظرفیت باشد معدل تعیین کننده پذیرش خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه بیش از96 درصد رشته محل‌ها بدون آزمون هستند، افزود:‌ کمتر از چهار درصد رشته محل‌های پرتقاضای دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای که شامل رشته‌های پزشکی،‌ دندانپزشکی، ‌داروسازی و دامپزشکی است باید با آزمون پذیرش شوند. معاون دانشگاه آزاد اسلامی به آمار سال 91 اشاره کرد و افزود: در سال 91، 488 هزار تقاضا برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی وجود داشت که ما توانستیم به 1500 نفر پاسخ دهیم در واقع تقاضا زیاد و ظرفیت کم بود. در سال 91 بیش از 8000 داوطلب با رشته دبیرستانی علوم تجربی با معدل بالای 19 به دلیل ظرفیت کم پذیرش نشدند. ما تلاش می‌کنیم پاسخگوی این تقاضا باشیم تا نیاز کشور را رفع کنیم. علوی فاضل در مورد اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: هم اکنون پاسخنامه‌های کارشناسی ارشد قرائت شده است و سوالات کتبی دکترای تخصصی تصحیح شده و 70 درصد مصاحبه‌ها تمام شده است. نتایج هر دو آزمون در هفته اول و دوم شهریور اعلام خواهد شد. وی در مورد ظرفیت‌ها در مقاطع مختلف اظهارکرد: در مجموع 998 هزار و 189 ظرفیت وجود دارد که 183 هزار و 350 ظرفیت متعلق به کاردانی پیوسته، 177 هزار ظرفیت متعلق به کاردانی ناپیوسته، 171 هزار ظرفیت متعلق به کارشناسی ناپیوسته، 291 هزار ظرفیت متعلق به کارشناسی پیوسته، 156 هزار و 920 ظرفیت متعلق به کارشناسی ارشد، 1900 ظرفیت متعلق به دکترای حرفه‌ای و 17 هزار و 19 ظرفیت متعلق به دکترای تخصصی است. رئیس مرکز سنجش آزمون در ادامه گفت: در گذشته در بخش تحصیلات تکمیلی واحدها و پردیس‌هایی که زیر مجموعه علوم تحقیقات تهر ان بودند دانشجو پذیرش می‌کرد. این ظرفیت خوبی را برای دانشگاه به وجود می‌آورد اما مشکلی که داشت کمبود اعضای هیئت علمی بود همچنین داوطلبان بومی این رشته‌ها را انتخاب نمی‌کردند. علوی فاضل به همکاری وزارت علوم در رفع مشکلات ذکر شده اشاره کرد و گفت: با تجمعی امکانات و هم افزایی واحدهای همجوار تجمیع شدند. برای مثال واحد دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات کرمانشاه تجمیع شد و به صورت واحد کرمانشاه دانشجو پذیرش می‌کند. در واقع هم اکنون به جز واحد علوم تحقیقات ایران واحد دیگری با این نام فعالیت نمی‌کند. این امر باعث جذب 20 هزار دانشجو اضافه بر ظرفیت شد. وی تاکید کرد: دانشجویان فعلی و ورودی‌های 93 نگران نباشند زیرا بر اساس قانون، داوطلبان با هر عنوان رشته و محلی که در دانشگاه وارد شدند فارغ التحصیل می‌شوند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در پایان در مورد تفاوت اعتبار مدرک داوطلبانی که با آزمون پذیرش می‌شوند و داوطلبانی که بدون آزمون پذیرش می‌شوند، توضیح داد: بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو اعتبار مدرک به اعتبار رشته است نه نوع ورود، اعتبار مدرک بدون آزمون با اعتبار مدرک با آزمون برابر است.

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد فاخر در شیراز است